ד"ר רון עזריה - ניתוח אף

מלאו טופס זה אם מידה בנוגע לטיפולי פדיקור מניקור רלוונטי עבורכם

ד"ר רון עזריה – ניתוח אף

תחום ניתוחי האף נחשב לאחד התחומים הפופולריים והנפוצים ביותר בעולם כולו, ולא בכדי – האף הוא מהאיברים הבולטים בפנינו, מבנה האף וצורתו משפיעים על מראה הפנים ומושכים תשומת לב רבה. לכן, למראה האף השפעה על תחושת הביטחון העצמי ועל הדימוי העצמי, מסביר ד"ר רון עזריה, נתח פלסטי מקצועי המתמחה בניתוחים פלסטיים, חבר באיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בוגר הפקולטה לרפואה בבית ספר לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב.

ד"ר עזריה מסביר כי אנשים שנולדו עם אף רחב, גבנוני, ארוך, גדול או מחודד, פונים לעזרתה של הכירורגיה הפלסטית על מנת לתקן את הפגם ולשוות לפניהם מראה יפה, אסתטי ומעודן יותר. במרבית המקרים הפנייה לניתוח נעשית משיקולים אסתטיים בלבד, אך לעיתים הניתוח נדרש מטעמים רפואיים, לצורך תיקון מחיצה מעוותת או עקומה באף הגורמת לקשיי נשימה. במקרה כזה מבוצע ניתוח המשלב את הצד האסתטי עם הצד הרפואי, ומחיצת האף מתוקנת בניתוח. ניתוח אף מביא פעמים רבות לשינוי משמעותי במראה הפנים כולו, לכן חשוב מאוד לבצע החלטות נכונות ובחירה מושכלת של צורת האף שאליה שואפים להגיע.

ניתוח אף לפני ואחרי – ד"ר רון עזריה

כיצד בוחרים את צורת האף?

השאיפה היא למראה טבעי. לאחר שהתקבלה החלטה לעבור ניתוח אף, חשוב להגיע לפגישת ייעוץ מקדימה עם המנתח, להגדיר בפניו את הציפיות מהניתוח ולהבין את מידת הריאליות שלהן. כשפונים למנתח פלסטי על מנת לעבור ניתוח אף, צריך לוודא שהוא מתחשב לא רק ברצונות של הלקוח, אלא גם יכול להמליץ על מה שמתאים למבנה פניו. השאיפה היא לאף בעל מראה אנטומי ואסתטי המתאים לפנים ובעל תפקוד פיזיולוגי תקין, דהיינו, המאפשר נשימה טובה. מידות אף נכונות משמעותן מידות שאינן בולטות בשום פרט לעומת יתר מרכיבי הפנים.

האף המתאים אינו סולד מדי, אינו שקוע מדי, מורם מידי או קצר מדי, הוא כזה המשתלב בפרופורציות הפנים.

מחיצת האף היא הקיר האנכי אשר מחלק את האף לשני מעברי אוויר. קיר זה בנוי מסחוס בשני השלישים הקדמיים ומעצמות דקות בשליש האחורי. עם חלוף השנים ויחד עם התפתחות הגוף, המחיצה נוטה להתעקם מעט לכיוון אחד הצדדים. לעיתים מתפתחת גם בליטת סחוס בבסיס התחתון שלמחיצה. ברוב המקרים הנ"ל סטיות קלות במחיצה אינן גורמות כל בעיה לנשימה דרך האף. מאידך, קיימים מקרים שבהם הסטייה במחיצה יכולה להגיע עד כדי חסימה חלקית או מלאה של אחת ממערות האף. חבלה או טראומה יכולות אף הן לגרום לסטיית מחיצה.

הטיפול בהפרעות נשימה כתוצאה מסטיית המחיצה הוא ניתוחי בלבד. הניתוח נועד לתיקון הליקויים במחיצת האף ומטרתו לשפר את הנשימה. עוד סיבה לביצוע ניתוח זה היא פינוי מעברי האף לצורך אבחנה של דימומים, גידולים או פוליפים של האף.

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית או מקומית, יחד עם ניתוח פלסטי או כפרוצדורה יחידה. אצל אנשים אשר סובלים מבעיות נשימה דרך האף ושוקלים גם לעבור ניתוח פלסטי, מומלץ לבצע את שניהם ביחד. כך ניתן לאחד את תקופת ההחלמה של שני הניתוחים ולחסוך ביצוע של שתי הרדמות.

מבנה האף וצורתו משפיעים על מראה הפנים ומושכים תשומת לב רבה

הסיכונים בניתוח מחיצות: באופן יחסי, תיקון מחיצה הוא ניתוח די בטוח ואחוזי ההצלחה שלו, כלומר נשימה טובה דרך האף, הם בהחלט בתחום 95%-90%. ניתוח מחיצה מלווה בדרך כלל גם בהקטנה של המדפים הצדיים. עם זאת, אחת הבעיות הידועות היא שרירית המדפים הצדיים יכולה להתפתח מחדש, במיוחד כשקיימת נטייה לרגישות אלרגית. אז, למרות ניתוח טוב, האף נסתם מחדש. קיימת סכנה לא שכיחה בעת ניתוח מחיצה – יצירת נקב במחיצה (חור מצד לצד).

התפתחות נקב אחרי ניתוח במחיצה יכולה, בשיעור נמוך, להתרחש במצב שבו קיימת מחיצה שעברה טראומה קשה ויש הידבקויות ברירית. מקרה כזה יכול להתרחש בקרב מעשנים שאצלם הרירית ניזוקה ואיבדה מגמישותה הטבעית. כיום מתקנים נקב במחיצה בניתוח או מטפלים בו בכפתורים הבנויים במיוחד למטרה זו.

קוסמיקאיות
ד"ר גלית מטצקי

ד"ר גלית מטצקי

ד"ר גלית מטצקי מציעה תוכנית מיוחדת להשתלות שיניים השתלות שיניים מציעות חופש אמיתי ואפשרות לחייך ללא היסוס, לאכול בנוחות ואף לטפח את הקשרים חברתיים הקיימים

קרא עוד »
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מעניק תעודות הוקרה

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית וד"ר אריאל טיסונה, סגן מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בשיבא ויו"ר הכנס השנתי ה – 45 העניקו תעודות הוקרה

קרא עוד »
ד"ר רון עזריה

ד"ר רון עזריה – ניתוח אף

ד"ר רון עזריה – ניתוח אף מלאו טופס זה אם מידה בנוגע לטיפולי פדיקור מניקור רלוונטי עבורכם תחום ניתוחי האף נחשב לאחד התחומים הפופולריים והנפוצים

קרא עוד »

כותרת ראשית לפוסט

הכנס תוכן להפוסט

סגירת תפריט